آموزش تعمیرات کولر گازی با گواهینامه سازمان فنی و حرفه ای

سر فصل آموزش تعمیرات کولر گازی اسپیلت و پنجره ای

  • سیکل تبرید و نحوه عملکرد کولر گازی با توجه به این سیکل
  • مبردهای جدید و نحوه شارژ مبردهای جدید به سیستم
  • اجزاء مکانیکی مانند کمپرسور و نحوه عیب یابی آنها
  • شناسایی انواع کولر های گازی و سیستم های تهویه مطبوع
  • اجزاء برقی و الکترونیکی و نحوه عیب یابی
  • شناسایی کامل ادوات و تجهیزات نصب
  • نحوه نصب دستگاه و مواردی که باید در نصب باید رعایت شود
  • محاسبات سریع بار حرارتی و و تعیین ظرفیت کولر های گازی
  • عیب یابی دستگاه و چگونگی رفع آن
  • آموزش نحوه کار با کنترل کولرهای گازی
  • تعمیرات و عیب یابی مکانیک
  • سرویس انواع برندها
  • تعمیرات تخصصی برد به صورت کامل
  • جمع کردن گاز و جابجائی دستگاه
  • شارژ گاز انواع کولر گازی و اسپیلت
نحوه تشکیل کلاسها : مدت زمان : 45 ساعت

1- کلاسهای هر روز شنبه تا چهارشنبه
15 جلسه 3 ساعته

2- کلاسهای آخر هفته پنجشنبه و جمعه ها
9 جلسه 5 ساعته

شهریه دوره : 7/600/000 تومان

نام دورهتاریخ شروع ساعت برگزاریبرنامه آموزشیوضعیت ثبت نام
آموزش تعمیرات کولرگازی02/12/089 تا 12شنبه تا چهارشنبهثبت نام

چرا تندیس تهران ؟
استفاده از مدرسان مجرب و با تجربه با سابقه در تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی
ارائه گواهینامه مهارت یا کارت مهارت سازمان فنی و حرفه ای دوره تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی
پشتیبانی پس از دوره نا محدود دوره تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی
پشتیبانی قطعات تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی
دارای مجوز رسمی در زمینه آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی از سازمان فنی و حرفه ای کشور
سابقه ی طولانی در زمینه آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی
آمار قبولی بیش از 98 درصد از کارآموزان دوره که باعث افتخار ما هستند

شهریه دوره:  7/600/000 تومان

ثبت نام در دوره آموزشی

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

درباره کولرگازی بیشتر بدانید
کولر گازی چیست؟

شناخت انواع کولر گازی و کاربرد آنها در تهویه مطبوع به طور کلی کولر گازی وظیفه جذب هوای گرم داخل و تولید هوای خنک و مطبوع از طریق فرایند تبخیر مایع مبرّد به گاز در اواپراتور کولر را دارا می باشد . کولر گازی از یک بخارکننده جهت جذب گرمای هوا (اواپراتور)، یک کمپرسور جهت متراکم کردن گاز مبرّد، یک کندانسور بیرونی جهت خنک کردن مبرد، شیر انبساط تشکیل گردیده است .کولر های گازی را می توان به دو دسته کولرهای دو تکه یا همان اسپلیت ها و کولر گازی یک تکه (پنجره ای یا پرتابل) تقسیم بندی نمود . کولر گازی دو تکه یا همان اسپلیت ها از دو پنل داخلی و پنل خارجی (کندانسور) تشکیل گردیده است . بخش داخلی را ، یونیت داخلی یا پنل داخلی (اواپراتور) و همچنین بخش خارجی را ، یونیت خارجی یا پنل بیرونی (كندانسور)می نامند. کمپرسور در واقع موتور یا قلب کولرهای گازی و اسپلیتها می باشد که بدلیل قرار گرفتن آن در بخش خارجی دستگاه صدای حاصل از کار کرد دستگاه به داخل ساختمان منتقل نمی شود، لذا احساس راحتی و آرامش صوتی بیشتری حاصل می گردد. کمپرسورها یا موتور کولرگازی را می توان در سه نوع کمپرسور پیستونی حاره ای،کمپرسور اسکرال و کمپرسور روتاری تقسیم بندی نمود . اسپلیت ها را نیز می توان در انواع مختلفی از جمله اسپلیت های دیواری، ایستاده، سقفی، کاستی و … تقسیم بندی نمود . کولرگازی یک تکه پنجره ای بسیار متداول بوده و محل نصب آنها در داخل قاب پنجره می باشد .معمولا نوع کولر های گازی قدیمی بدلیل نوع کمپرسور آنها ، دارای مصرف برق بیشتری نسبت به انواع دیگر کولر گازی می باشند.کولرهای اسپلیت پرتابل هم که چند سالی است وارد بازار گردیده از نوع کولرهای یک تکه و یکپارچه می باشند که توضیحات و انواع آنها در سایت تندیس تهران ارائه گردیده است. از لحاظ مصرف انرژی اسپلیت ها را می توان در نوع کم مصرف دارای سطح انرژی A که مجهز به اینورتر می باشند و نوع دیگر یا معمولی دارای سطح انرژیB تقسیم بندی نمود.

روش های کاهش مصرف برق در کولرگازی و اسپلیت

استفاده صحیح و بهره برداری مناسب از کولرگازی و اسپیلت ها مانند هر وسیله دیگری نیازمند دریافت اطلاعاتی است که در صورت توجه به آنها علاوه بر بهره مندی ازهوای خنک و مطبوع کولرگازی و اسپلیت در فصل گرم تابستان ، از پرداخت هزینه سرسام آور برق مصرفی جلوگیری می نماید و متقابلا بدون توجه به آن موارد ممکن است با هزینه سنگین برق مصرفی مواجه گردید. خصوصا که در شرایط فعلی هزینه برق مصرفی واحدها بصورت غیر یارانه ای محاسبه و دریافت می گردند. به عبارت دیگر همانطور که به دلیل جهش بهای گاز مصرفی نمی توان استفاده از دستگاه های گرمایشی پکیج و موتور خانه را در فصل زمستان تعطیل کرد و باید راهکارهای جلوگیری از اتلاف حرارتی ساختمان ها در فصل سرما را بازگو نمود تا مشترکان حتی المقدور با هزینه متعادل گاز مصرفی روبرو شوند، برای فصل تابستان نیز لازم است راههای کاهش برق مصرفی را که باعث جلوگیری از مصرف بی رویه برق و هزینه های سنگین مربوطه می گردد، برای آگاهی مصرف کنندگان بازگو نمود چرا که امروزه استفاده از کولرگازی به دلیل مزایا و هوای بسیار خنک و مطبوع آنها در ایران و اغلب نقاط جهان با استقبال بسیاری مواجه گردیده و به سرعت در حال افزایش است.

چگونه کولر گازی یا اسپلیت مناسب انتخاب نمائیم

بهتر است از اسپلیت ها یا کولر گازی استفاده نمائید که دارای اینورتر یا سطح مصرف انرژی A یا B باشند. اصولا اینورترها متناسب با میزان مصرف ، دور مورد نیاز موتور (کمپرسور) را افزایش یا کاهش می دهند. اگر در بالای واحد آپارتمانی مورد نظر شما سقف بام واقع شده است و شما در بالاترین طبقه ساختمان سکونت دارید، به دلیل تابش نور گرم خورشید به سقف ساختمان در تابستان و انتقال حرارت آن به واحد زیر سقف،ناگزیر باید به ازاء هر متر مربع از مساحت اتاق یا سالن بین 600 تا 800 (BTU) ظرفیت برودتی در نظر بگیرید ولی اگر در طبقات وسط ساختمان ساکن هستید به ازاء هر متر مربع می توانید حدود 400 تا 600 (BTU) ظرفیت برودتی برای کولرگازی یا اسپلیت مورد نیاز خود در نظر بگیرید. بطور مثال : برای یک هال نشیمن 25 متری که در طبقه وسط ساختمان واقع گردیده ، یک اسپیلت BTU 12000 با مصرف برق 0.8 KW می تواند کافی باشد. اگر ساختمان شما دارای کولر آبی است ولی بدلیل کانال کشی غیر اصولی وغلط آن یکی از اتاق ها یا هال نشیمن خنک نمی شود. می توانید دریچه کانال کولر آن محل را ببندید و بجای آن برای آن قسمت یک اسپیلت یا کولر گازی مناسب طبق راهنمای فوق انتخاب نمائید. در مورد اینکه چه مارک یا برندی را از انواع موجود در بازار انتخاب نمائیم ،دقیقا نمی توان اظهار نظر کرد زیرا اولا این دستگاه ها همگی از نظر ساختار و قطعات مشابه هستند و ثانیا بر اساس اینکه چه ظرفیتی و چند پانل مورد نظر شما باشد، طیف محصولات آنها با هم متفاوتند ولی بطور کلی چون استفاده از کولر های اسپیلت و گازی نیازمند دریافت خدمات بعد از فروش مناسب می باشند بهتر است انتخاب شما به خوشنام ترین ها در زمینه خدمات بعد از فروش اختصاص یابد. اگر کنتور برق واحد شما 25 آمپر است ، مجموع آمپراژ مصرفی اسپلیت ها یا کولرهای گازی که انتخاب می نمائید نباید از 20 آمپربیشتر باشد. البته آمپر ارائه شده در برق مصرفی اسپلیت ها، آمپر راه انداز و اولیه است و پس از راه اندازی معمولا جریان برق مورد نیاز حدود 30% از آمپر راه انداز کمتر خواهد بود. البته ناگفته نماند، تبلیغاتی که شرکت های وارد کننده کولرهای گازی اینورتر مبنی بر کاهش مصرف برق 60 درصدی در این کولرها دارند نه اثبات شده است و نه منطقی. به طور مثال فرض کنید در ماه های تیر و مرداد که دمای هوا حتی به 40 درجه هم میرسد و کولر شما و کمپرسور آن برای تامین دمای هوای دلخواه و مطلوب مثلا 24 درجه تقریبا به صورت دائم در حال کار می باشند، به نظر شما آیا واقعا میزان کاهش مصرف برق صرفا بدلیل تبدیل برق متناوب شهری به جریان برق DC و استارت آرام دور موتور کمپرسور کولر اینورتر میتواند تا 60 درصد باشد؟

مناسب ترین نحوه نصب و بهره برداری از کولر اسپلیت

هوای خنک اسپلیت ها از پنل داخلی به سمت روبرو جریان می یابد. بنابراین پنل داخلی را درست در جایی قرار دهید که روبروی محل نشستن یا حضور اعضاء خانواده باشد.طول پرتاب هوای اسپلیت ها بر اساس ظرفیت معمولا بین 5 تا 10 متر می باشد. نباید فکر کنید لازم است کل سالن خنک شود تا شما هم خنک شوید. با توجه به انباشت هوای گرم در زیر سقف، بهتر است تا جای ممکن پنل داخلی اسپلیت ها را پایین تر از سقف نصب نمائید. بعضا دیده می شود نصاب ها پنل داخلی را فقط 10 سانتیمتر از سقف فاصله می دهند. در صورتیکه از نظر زیبایی و تزئینات ، دیوارسالن یا اتاق اجازه می دهد می توانید از نصاب بخواهید لبه بالایی پنل اسپلیت شما 40 یا حتی 50 سانتیمتر از سقف فاصله داشته باشد و این کار به افزایش جریان هوای خنک در سطح کمک موثری می نماید. درفروشگاه ها، رستوران ها و یا دیگر فضاهایی که ارتفاع سقف تا کف در آنها بیشتر از 2.8 متر باشد نصب پنل داخلی در ارتفاع 2 متری از کف محل مورد نظر قابل انجام است. شستشوی ماهانه و تمیزی فیلترها و سطح کویل اسپلیت ها در ایجاد هوای مطبوع و خنک و همچنین افزایش راندمان دستگاه بسیار اهمیت دارند بنابراین با بازنمودن درب پنل داخلی بصورت ماهانه فیلترها را بشوئید و سطح کویل را با دستمال مرطوب غبار روبی نمائید.( فیلترها را پس از خشک شدن بصورت اولیه در ورودی هوای پنل قرار دهید). (فیلم زیر را مشاهده کنید)

شستشوی فیلتر اسپلیت

با نصب سایبان بر روی پنل بیرونی ، کندانسور دستگاه می تواند بدور از تابش نور گرم خورشید با راندمان بهتر و مصرف برق کمتر به تبادل حرارت و خنک کردن گاز کولر بپردازد. لازم است پنل بیرونی به گونه ای نصب شود که امکان جریان هوای آزاد در پشت آن به راحتی مهیا باشد. اگر عایق لوله های رابط خصوصا در بیرون از ساختمان از بین رود ، اسپلیت شما مقداری از خنکی گرانبهای مبرّد را از دست می دهد. بنابراین با بازرسی سالیانه نسبت به ترمیم عایق لوله های رابط اقدام نمائید. در سرویس سالیانه حتما علاوه بر کنترل مقدار شارژ گازمورد نیاز کولر، از نصاب بخواهید از تمیز بودن سطح فین ها و کویل های کندانسور بیرونی نیز مطمئن گردد.

چگونگی بهره برداری بهینه از کولر گازی و اسپلیت ها

در صورتیکه مایل هستید در کنار بهره مندی از هوای خنک و مطبوع کولرگازی و اسپلیت هزینه برق مصرفی شما خیلی بالا نباشد می توانید دمای کولر را روی 26 درجه سانتیگراد تنظیم نمائید در اینصورت با وجود روشن بودن فن پنل داخلی که مصرف برق آن بین 15 تا 30 وات است در بیشتر زمانها کمپرسور دستگاه که بیشترین سهم را در برق مصرفی کولر دارد خاموش خواهد بود. در اینجا مجددا یاد آوری می نمائیم قرار داشتن پنل داخلی مستقیما روبروی محل نشستن ساکنین نیز کمک مؤثری به تأمین هوای خنک محل مورد نظر می نماید. اگر هنوز لامپ های آپارتمان خود را به لامپهای کم مصرف تغییر نداده اید ، بدانید گرمای حاصل از لامپ های قدیمی تاثیر بسزایی در ایجاد گرمای مزاحم در ساختمان شما دارد وموجب افزایش زمان های کارکرد کولر اسپیلیت و مصرف برق بیشتر می گردد بنابراین لازم است فورا نسبت به تعویض آنها با لامپهای کم مصرف اقدام نمائید. اگر سطح پنجره ها نسبت به سطح کل واحد شما زیاد است و پنجره رو به شرق و خصوصا رو به غروب دارید توصیه می شود جهت جلوگیری از ورود تشعشع گرمایی در تابستان از پنجره های دو جداره یا پوشش های ضد حرارت و ضد UV روی سطح شیشه پنجره ها استفاده نمائید. این پوشش ها که به راحتی بر سطح شیشه قرار می گیرند یکبار برای همیشه خیال شما را از ورود تششع گرمایی در تابستان و همچنین تششع سرما در زمستان راحت می نماید. اما در خصوص پنجره های ساختمان ها بهترین گزینه استفاده از پنجره های UPVC با شیشه های دوجداره و آنتی رفلکس می باشد. اگر در حال ساخت یا بازسازی ساختمان خود هستید بهتر است از پنجره های UPVC استفاده نمایید، زیرا این پنجره ها با جلوگیری از نفوذ هوای سرد و گرم و ورود صدا و غبار و ذرات معلق هوا باعث بیشترین آسایش و آرامش در محیط داخلی آپارتمان خصوصا در شهر های شلوغ و آلوده می شوند. بهتر است با مدیریت امورخانه، استفاده از اجاق گاز، اتو و دیگر لوازمی که موجب ایجاد گرما در فضای منزل می گردد را بین ساعات 7 تا 10 شب انجام ندهید. چرا که گرمای حاصله موجب افزایش زمان کار کولر گازی و اسپلیت و مصرف برق بیشتر می گردد.

مزایای سیستم اینورتر در کولرگازی و اسپلیت

کولرگازی اینورتر و برتری آن به کولرگازی معمولی : کمپرسور مورد استفاده در کولرگازی و اسپلیت ها را می توان به دو نوع کمپرسورمعمولی با دور ثابت و کمپرسور اینورتر با دور متغیر دسته بندی نمود. کولر گازی کم مصرف یا همان اینورتر مجهز به کمپرسور با دور متغیر دارای سطح انرژی A می باشند. کولرهای گازی اینورتر همانطور که از نام آن مشخص است به وسیله تغییر دور کمپرسور از خاموش و روشن شدن مکرر کمپرسور یا موتور کولرجلوگیری میکند و این فرآیند باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود. در واقع موتور یا کمپرسور کولر گازی اینورتر در شروع کار خود یکبار استارت می خورد و صرفا با افزایش یا کاهش دور کمپرسور، وظیفه خود را انجام می دهد، در صورتی که در کولرگازی و اسپلیت با کمپرسورهای دور ثابت تنظیم دما به وسیله خاموش و روشن شدن مکرر کمپرسور انجام می گردد که این عمل در واقع باعث وارد شدن شوک الکتریکی به سیستم برق ساختمان می شود.

کمپرسور اسپلیت های اینورتر عمدتا با گاز مبرد R410 که ساز گار با محیط زیست می باشد کار می کنند. از جمله تفاوت های عمده میان کولر گازی های معمولی و اسپلیت های اینورتر می توان به مواردی از این قبیل اشاره نمود : مصرف برق کولر گازی و اسپلیت های اینورتر از کولر گازی و اسپلیت های معمولی کمتر می باشد. تفاوت قیمت کولر گازی اینورتر که گران تر از کولر گازی معمولی است. سرعت رسیدن به دمای مورد نظر در کولر گازی اینورتر سریعتر از کولرگازی معمولی می باشد . هزینه تعمیرات کولرگازی اینورتر بیشتر از کولرگازی معمولی می باشد . در نهایت اگر بخواهیم بصورت صادقانه و کارشناسانه به موضوع میزان کاهش مصرف برق در اسپلیتهای اینورتر اشاره کنیم باید اذعان نمود، تبلیغاتی که شرکتهای وارد کننده کولرهای گازی اینورتر مبنی بر کاهش مصرف برق 60 درصدی در این نوع کولرها دارند نه اثبات شده است و نه منطقی . بطور مثال فرض کنید در ماههای تیر و مرداد که دمای هوا حتی به مرز 40 درجه هم میرسد و کولر شما و کمپرسور آن برای تامین دمای هوای دلخواه و مطلوب مثلا 24 تقریبا بصورت دائم در حال کار می باشند، بنظر شما آیا واقعا میزان کاهش مصرف برق صرفا بدلیل تبدیل برق متناوب شهری به جریان برق DC و استارت آرام دور موتور کمپرسور کولر اینورتر میتواند تا 60 درصد باشد؟

کولرگازی اینورتر چیست ؟

کولر گازی اینورتر و تفاوت آن با کولر گازی کم مصرف : نسل جدید کولرهای گازی یا اسپلیت ها ،کولرهای اینورتر می باشد ، که ممکن است مردم به کولرهای گازی اینورتر کولرهای گازی کم مصرف نیز بگویند. اما دلیل اینکه کولرهای اسپلیت اینورتر را به نام کولر گازی کم مصرف می شناسند چیست؟ در نسل قدیم کولرهای گازی یا اسپلیت ها با کمپرسور دور ثابت ، عملکرد سیستم تنظیم دمای کولر بدین صورت بود که کاربر دمای مورد نظر خود را روی اسپلیت تنظیم نموده و اسپلیت یا کولر گازی نیز با تشخیص دمای محیط از طریق ترموستات داخلی به محض اینکه دمای محیط با دمای تنظیم شده روی دستگاه را یکی تشخیص می داد موتور یا کمپرسور کولر را خاموش می کرد. به طور مثال کاربر کولر گازی یا اسپلیت خود را روی دمای 24 درجه سانتی گراد تنظیم می نماید ، کولر گازی یا اسپلیت دمای محیط را به 24 درجه سانتی گراد می رساند و ترموستات داخلی آن به محض تشخیص دمای 24 درجه محیطی دستور خاموش شدن موتور کولر گازی یا اسپلیت را داده و در نهایت موتور دستگاه خاموش می شود. اما در این زمان ترموستات بیکار نیست و هر لحظه در حال تشخیص دمای محیط است و همچنان در صورت حس کردن دمایی غیر از دمای تنظیم شده توسط کاربر ، دستور لازم را جهت روشن شدن مجدد موتور یا کمپرسور کولر میدهد. این خاموش و روشن شدن متوالی موتور اسپلیت یا کولر گازی سبب وارد شدن شوک الکتریکی به موتور و همچنین افزایش مصرف برق در زمان استارت مجدد کمپرسور می گردد و همین عامل یکی از مشکلات کولر های گازی و اسپلیت های قدیمی می باشد که در نسل جدید کولرهای گازی و اسپلیت ها رفع گردیده است. در نسل جدید کولر های گازی و اسپلیت سیستم عملکرد تنظیم دمای محیط بشرح زیر تغییر کرده است: در نسل جدید کولرهای گازی و اسپلیت به جای استفاده از کمپرسورهای دور ثابت که برای تنظیم دما فرمان ترموستات باید موتور دستگاه را خاموش و روشن کند ، تا دمای محیط به تعادل برسد از سیستم کمپرسورهای دور متغیر استفاده گردیده است. کمپرسورهای دور متغیر استفاده شده در کولرهای گازی و اسپلیت نسل جدید این امکان را میدهد که با رسیدن دمای محیط به دمای مورد نیاز کاربر به جای خاموش نمودن کمپرسور یا موتور دستگاه ، دور موتور را کاهش دهند تا از وارد شدن شوک الکتریکی ناگهانی به موتور دستگاه و کمپرسور در زمان استارت مجدد کمپرسور و در نتیجه مصرف برق بیشتر جلوگیری بعمل آید. در واقع تنها تفاوت نسل قدیم کولر های گازی و اسپلیت با نسل جدید آنها در نوع کمپرسور آنها می باشد که در نسل قدیم از کمپرسورهای دور ثابت استفاده شده است ولی در نسل جدید کولرهای گازی و اسپلیت از کمپرسورهای دور متغیر استفاده شده است که همین تغییر سبب تفاوت در قیمت کولر های گازی و اسپلیت اینورتر در نسل جدید شده است. البته ناگفته نماند، تبلیغاتی که شرکت های وارد کننده کولرهای گازی اینورتر مبنی بر کاهش مصرف برق 60 درصدی در این کولرها دارند نه اثبات شده است و نه منطقی . بطور مثال فرض کنید در ماه های تیر و مرداد که دمای هوا حتی به 40 درجه هم میرسد و کولر شما و کمپرسور آن برای تامین دمای هوای دلخواه و مطلوب مثلا 24 درجه تقریبا به صورت دائم در حال کار می باشند ، به نظر شما آیا واقعا میزان کاهش مصرف برق صرفا بدلیل تبدیل برق متناوب شهری به جریان برق DC و استارت آرام دور موتور کمپرسور کولر اینورتر میتواند تا 60 درصد باشد.

درباره اسپلیت های هوشمند

در واقع اسپلیت نوعی از کولر گازی است، با این تفاوت که بخش خنک کننده (اواپراتور) به صورت پنل جداگانه با قابلیت نصب در داخل در نظر گرفته شده و بخش موتور و کندانسور آن در بیرون نصب می شود. همچنین به نسل جدید کولر های گازی که عموماً از موتور یا همان کمپرسور از نوع دور متغیر بهره می برند، کولر های گازی اینورتر یا بطور خلاصه اسپلیت های هوشمند می گویند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی عملکرد سیستم های اینورتر می توانید به مقاله کولرگازی اینورتر چیست در بخش مقالات سایت تندیس تهران مراجعه نمائید. اسپلیت های نسل جدید کولرهای گازی هستند که به طور مختصر با چند مشخصه می توان آنها را از یکدیگر تفکیک نمود: اسپیلت ‌ها نه‌ تنها هوای اتاق را سریعتر خنک می‌کنند بلکه از ویژگی هایی نسبت به کولرهای گازی معمولی برخوردارند که علاوه بر کاهش مصرف برق کیفیت هوای خروجی آنها بسیار بهتر است. اسپیلت‌ها نسل برتر کولرهای گازی هستند که هواداران زیادی نسبت به انواع دستگاه های تهویه مطبوع و حتی کولر آبی دارند. قیمت اسپلیت های اینورتر خیلی بیشتر از کولر گازی معمولی می باشد. سرعت رسیدن دمای هوای محیط به دمای مورد نظر در اسپلیت های اینورتر سریعتر از کولرگازی معمولی می باشد. هزینه تعمیرات اسپلیت اینورتر بیشتر از کولرگازی معمولی می باشد.

نشانگر مصرف انرژی

با نشانگر مصرف انرژی تعبیه شده روی این دستگاه ها امکان مشاهده مصرف برق در تمام لحظات میسر می شود. وجود سیستم حفاظت گلد فین این سیستم جهت محافظت ویژه از مبدل حرارتی کندانسور موجود در بخش بیرونی اسپلیت در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی بخصوص در مناطقی با آب و هوای معتدل و مرطوب طراحی شده است. تنظیم هوشمند دمای محیط با ساعات خواب با فعال کردن این ویژگی در اسپلیت های هوشمند به صورت خودکار هر ۳۰ دقیقه یکبار دما را یک درجه افزایش می دهد و این فرآیند در زمان استراحت، با افزایش ۲ درجه ای دما همراه خواهد بود.

تمیز کننده خودکار پلاسمستر، فیلتر آیونایزر و 3M

فیلتر پلاس مستر آیونایزر نصب شده در پنل داخلی برخی از اسپلیت های هوشمند با تولید بیش از ۳ میلیون یون در هر دقیقه باعث ازبین رفتن تمام ذرات آلرژی زا، ویروس ها، باکتری ها و دیگر ذرات معلق در فضا می شود و تمام اجسام موجود در محل زندگی افراد از جمله مبل، پرده و حتی لباس ها را هم یونیزه می کند. فیلتر محافظ دو گانه این فیلتر قابلیت حذف ذرات و باکتری ها با قطر بیشتر از 10 میکرون را دارا می باشد.

نحوه انتخاب کولرگازی و اسپلیت

امروزه بسیاری از مردم استفاده از کولرهای گازی و اسپلیت را جهت تامین هوای خنک در فضای منزل یا محل کار خود به استفاده از دیگر انواع دستگاه های سرمایشی و تهویه مطبوع ترجیح می دهند ، زیرا کولرهای اسپلیت در مقایسه با دیگر تجهیزات تهویه مطبوع از مزایای بسیاری برخوردارند. عواملی نظیر بحران کمبود آب ،عدم وجود ترموستات در کولر های آبی، نیاز به اجرای کانال های بزرگ و حجیم عبور هوا، عدم امکان تنظیم دمای متفاوت در نقاط مختلف یک فضا با کولر آبی،عدم امکان استفاده از کولرآبی در شرایط آب و هوایی مرطوب، عدم رضایت از مقدار خنک کنندگی توسط کولر های آبی و … سبب گردیده است تا کولرهای گازی و اسپلیت ها نسبت به کولرهای آبی روز به روز محبوبیت بیشتری در میان مردم پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم نکات مهم و لازم، جهت انتخاب و خرید کولرگازی و اسپلیت را بطور خلاصه یادآوری نمائیم تا شما کاربران گرامی با آگاهی هرچه بیشتر نسبت به خرید کولر گازی و اسپلیت موردنیاز خود اقدام نمائید. اولین نکته انتخاب برند و گارانتی شرکت سازنده کولر گازی است.

انواع برند کولر گازی

شما در انتخاب برند کولر خود کاملاً آزاد هستید اما سعی کنید برند کولر گازی که انتخاب می کنید اولاً شناخته شده باشد، دوماً از گارانتی معتبر با سابقه درخشان برخوردار باشد،خصوصاً دقت داشته باشید که نمایندگی شرکت گارانتی دهنده در نزدیکی شهر محل زندگی و نصب کولر شما حاضر باشد تا در صورت بروز اشکال در کولر گازی و اسپلیت به عوامل آنها مراجعه نمائید.
دومین نکته مصرف برق و برچسب انرژی می باشد.
امروزه تمامی وسایل برقی بزرگ باید دارای برچسب انرژی باشند تا مشتریان با آگاهی کامل از میزان مصرف انرژی الکتریکی آنها نسبت به خرید اقدام نمایند،کولرهای گازی و اسپلیت نیز از این قاعده کلی مستثنی نیستند. همچنین سعی کنید هنگام خرید کولر گازی آنهایی را انتخاب نمائید که رده انرژی آنها بالا باشد (A,A+,A++ و B) تا نهایت دارای رده انرژی C باشند تا در طول استفاده از کولر گازی ، با دیدن قبض برق در آخر ماه شگفت زده نشوید. اسپلیت های اینورتر با تبدیل برق متناوب شهری (AC) به جریان برق مستقیم (DC) ، موجب استارت تدریجی، کم صدا و کم مصرف دستگاه در هنگام راه اندازی کولر می گردند. ولی البته میزان واقعی کاهش مصرف برق آنها نسبت به افزایش شدید بهای این نوع کولرهای اسپلیت قابل بررسی است. کولرهای گازی یا اسپلیت های اینورتر دار (inverter ),دارای کمترین مصرف برق و با گرید انرژی A می باشند.بدیهی است کولرهای گازی اسپلیت گرید B نسبت به گرید A دارای مصرف برق بیشتری بوده ولی در هر حال از کولرهای گازی معمولی کم مصرف ترند. قبل از انتخاب هریک از مدل های کولرگازی یا اسپلیت مورد نظر خود، به موضوع تک فاز بودن یا سه فاز بودن برق مصرفی آن توجه نموده و همچنین آمپر برق مصرفی آنرا با آمپر (A) کنتور برق ساختمان خود مقایسه فرمائید. سومین نکته و مهم ترین نکته انتخاب ظرفیت سرمایش کولر گازی و اسپلیت شماست.

ظرفیت کولرگازی

شما می توانید برای محاسبه ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز جهت نصب در طبقات وسط ساختمان به ازاء هر متر مربع از متراژ ساختمان حدود 400 تا 600 (BTU) و درطبقاتی که بالای آنها پشت بام است بدلیل تابش خورشید بر سقف و گرم شدن دیوار و سقف ،به ازاء هر مترمربع زیربنا بین 600 تا 800 (BTU) درنظر بگیرید. (بطور مثال برای یک اتاق 12 متری اسپلیت 9000 و برای سالن 40 متری اسپلیت 24000 می تواند مناسب باشد) همچنین می توانید برای سهولت بیشتر به جدول محاسبه تقریبی زیر برای تعیین ظرفیت اسپلیت یا کولر گازی مورد نیاز و با رعایت شرایط و مبانی محاسبات عنوان شده زیر مراجعه نمائید: توجه : این محاسبه بصورت تقریبی و صرفاً برای آپارتمان های مسکونی با شرایط آب و هوایی مانند تهران و با فاصله سقف تا کف 2/8 متر ، بدون تجمع نفرات و افزایش گرمای نهان و بدون استفاده از روشنایی شدید یا تجهیزات الکتریکی پرمصرف و همچنین بدون نمای شیشه یا ضلع شیشه ای خصوصاً در سمت غرب فضای مورد نظر ارائه گردیده است. در صورت تفاوت در شرایط بهره برداری نسبت به شرایط فوق ، می توانید قبل از سفارش خرید کولر گازی و اسپلیت، موارد را با کارشناسان شرکت تندیس تهران مطرح فرمائید . حداکثر طول لوله های رابط مسی بین پنل داخلی و کندانسور بیرونی کولرهای اسپلیت بر اساس ظرفیت کولر بین 10 تا22 متر می باشد که در صورت وجود چنین فاصله ای بین پنل داخلی و خارجی ، لازم است قبل از سفارش خرید با کارشناسان ما مشورت فرمائید ، زیرا فاصله زیاد و بیش از اندازه بین پنل داخلی و پنل بیرونی در کولرهای اسپلیت موجب کاهش شدید راندمان خنک کنندگی کولر مربوطه می گردد. چنان چه لوله کشی و کابل کشی بین پنل های داخلی و خارجی قبلا براساس کولر اسپلیت معمولی یا اینورتر انجام شده باشد، پیش از سفارش یا خرید کولر اسپلیت ، باید سایز یا قطر دقیق لوله های مسی اجرا شده و همچنین طول مسیر لوله گذاری بین پنل داخلی و خارجی (کندانسور) را جهت مشاوره بهتر به کارشناسان ما اعلام فرمائید. با انواع کولر اسپلیت آشنا شوید با افزایش دمای هوا، بازار خرید و فروش انواع کولر گازی و اسپلیت رونق می گیرد. اینکه در کدام منطقه از کشور زندگی می کنید و چقدر بودجه برای سیستم سرمایشی محل سکونت خود در نظر گرفته اید، بسیار مهم است. خوشبختانه اسپلیت ها در انواع و قیمت های گوناگونی تولید و عرضه می شوند و از این جهت ما قصد داریم در این مطلب شما را با انواع کولر اسپلیت آشنا کنیم تا انتخاب و خرید این محصول برایتان آسان تر شود. آگاهی از انواع اسپلیت ها می تواند به شما کمک کند که گزینه ی بهتری را از این محصولات برای محل سکونت و کارتان انتخاب نمایید. چرا که هر یک از این سیستم های سرمایشی برای فضاهایی با اندازه ها و کاربردهای متفاوت، مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو خوب است که با انواع اسپلیت آشنا شوید. لازم به ذکر است که اسپلیت ها به انواع دیواری، سقفی کاستی، ایستاده، زیر سقفی و سقفی کانالی تقسیم می شوند. اما تمامی این مدل ها می توانند در حالات مختلفی کار کنند؛ یا سرمایش تولید نمایند و یا دارای سیستم سرمایش و گرمایش به طور همزمان باشند. همچنین لازم به ذکر است که تمامی مدل ها دارای ریموت کنترل هستند و می توانند با سیستم اینورتر تولید شده و به بازار عرضه شوند.

انواع کولر گازی

کولر اسپلیت دیواری


یکی از انواع کولر اسپلیت ها که طرفداران زیادی هم دارد، اسپلیت دیواری می باشد. این اسپلیت از دو قسمت داخلی و خارجی یعنی به ترتیب از اواپراتور و کندانسور تشکیل شده اند. هرکدام از این یونیت هاتوسط لوله های مسی با یکدیگر ارتباط دارند. در یک لوله گاز مبرد (لوله ضخیم تر) و در لوله مسی باریک تر مایع مبرد جریان دارد. این نوع از اسپلیت ها بیشترین فروش و کارایی را دارند و گزینه ای مناسب برای محیط های مسکونی و اداری محسوب می شوند. ظرفیت این کولرها از 7 هزار تا 36 هزار بی تی یو بر ساعت متفاوت است و روی دیوار نصب می شوند. لذا قبل از خرید کولر اسپلیت لازم است حتما مساحت و متراژ فضای مورد استفاده، بررسی شود. قیمت اسپلیت های دیواری از حدود 5 میلیون تومان آغاز می شود و شما می توانید آن را با برندها و گارانتی های معتبر از تندیس تهران خریداری نمایید.

اسپلیت ایستاده


نوع دیگر از اسپلیت ها، اسپلیت های ایستاده هستند که در ظرفیت های بالا تولید می شوند. این کولرهای گازی که عمدتا با برق سه فاز کار می کنند، می توانند در سالن های بزرگی مانند تالارها، فروشگاه های بزرگ، رستوران ها، بانک ها و … مورد استفاده قرار گیرند. چرا که این وسیله توان سرمایشی بالا و قدرت پرتاب باد بالایی دارد. لازم به ذکر است که اسپلیت های ایستاده می توانند فضای کمی را اشغال کرده و در انرژی صرفه جویی نمایند. این نوع از اسپلیت به شکل ایستاده روی زمین قرار می گیرد و اغلب دارای کمپرسور اسکرال می باشند. همچنین فاصله لوله کشی بین پانل داخلی و کندانسور در این کولرها گازی بیشتر از اسپلیت های دیواری است و در ظرفیت های 48000، 60000، 80000 و 96000 بی تی یو بر ساعت تولید می شوند. اسپلیت های ایستاده با قیمت های بالاتر از 14 میلیون تومان در برندها و با گارانتی معتبر به بازار عرضه می شود.

اسپلیت سقفی کاستی


یکی از انواع زیبا و شیک از کولر اسپلیت ها که برای استفاده از فضاها و محیط های اداری بسیار مناسب است، اسپلیت سقفی کاستی می باشد. نوع عملکرد این اسپلیت ها به گونه ایست که می توانند گرما و سرمای تولید شده را از طریق سقف به سمت زمین از هر چهار جهت پخش کنند. از آن جایی که قسمت اصلی این اسپلیت ها در سقف کاذب قرار گرفته و دیده نمی شود، تنها بخشی از پانل زیبایی نمایان خواهد شد که بر جلوه ی فضا می افزاید. اسپلیت سقفی کاستی به ریموت کنترل های دستی و دیواری مجهز هستند و می توانند علاوه بر ایجاد زیبایی در سقف، عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارند.
اسپلیت سقفی کانالی یکی دیگر از انواع اسپلیت ها که ظرفیت بالایی دارد، اسپلیت سقفی کانالی می باشد. در این نوع اسپلیت، لوله کشی میان اواپراتور و کندانسور می تواند از سایر اسپلیت ها طولانی تر باشد، لذا یونیت داخلی که در سقف کاذب قرار می گیرد، امکان ایجاد چندین دریچه خروجی هوا را فراهم می سازد. . همچنین اسپلیت سقفی کانالی با یک یونیت داخلی می تواند چند اتاق یا محیط مجزا را از طریق کانال های هوادهی سرد یا گرم سازد.

اسپلیت زیر سقفی زمینی


این اسپلیت برای مکان هایی مناسب است که فاقد سقف کاذب می باشند. برای برپایی این اسپلیت می توانید یونیت داخلی را زیر سقف، روی دیوار و یا کمی بالاتر از زمین نصب نمایید، چرا که امکان قرار گیری آن در سقف وجود ندارد. بنابراین همان طور که مشاهده کردید، براساس نوع، کاربری، متراژ، بودجه و دیگر پارامترهای مهم در فضای مورد نظرتان، می توانید اسپلیت متفاوتی را خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع کولر اسپلیت، به شما پیشنهاد می کنیم با کارشناسان مجموعه تخصصی و خوشنام تندیس تهران تماس بگیرید تا از مشاوره و راهنمایی های گسترده بهره مند شوید.

نحوه تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی

یکی از نگرانی هایی که افراد حین خرید کولرهای گازی با آن دست و پنجه نرم می کنند، تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی می باشد، چرا که بسیاری از فروشندگان سودجو، کولرهای تقلبی را به جای کولرهای گازی اصل آن هم با عناوینی مانند کولر بانه ای به خریداران می فروشند. اما نگران نباشید از آن جایی که به فصل خرید کولر نزدیک می شویم، قصد داریم در این مطلب به طور کامل به بررسی نحوه تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی بپردازیم. با ما همراه باشید. شاید از خود بپرسید که چرا می بایست نسبت به تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی حساس باشید. دلیل آن واضح است، چرا که کولرهای گازی تقلبی که اغلب به کولرهای بانه ای معروف هستند، کیفیت کولرهای اصلی را نداشته اما سودجویان بعضا این دستگاه ها را با قیمتی گزاف و هم سطح با قیمت های اصلی به شما می فروشند. مسلما هیچ کس دوست ندارد هزینه ای بابت جنس های بی کیفیت بپردازد. کولرهای بانه ای که از مرز غربی کشور وارد می شوند، نمونه های غیر اصل و تقلبی هستند که می بایست در خرید به این موضوع دقت نمایید. از سوی دیگر کیفیت محصولات بانه ای به خصوص کولرهای گازی به هیچ عنوان قابل مقایسه با محصولات اصلی و اوریجینال نیست. یعنی مطمئنا شما محصولاتی با طول عمر بالا و به صرفه ای را خریداری نخواهید کرد. یکی دیگر از معایب خرید کولر گازی تقلبی این است که این دستگاه ها فاقد گارانتی واقعی و معتبر می باشند. از آن جایی که ممکن است برای هر وسیله ای مشکلاتی به وجود آید، نداشتن گارانتی معتبر و کاربردی می تواند برای خریداران دردسر ساز شود. از طرف دیگر کولرهای بانه ای، فاقد خدمات پس از فروش هستند، یعنی معمولا پس از تحویل یا حتی نصب این کولرها و دریافت وجه؛ دیگر کسی پاسخگوی مشکلات فنی احتمالی کولر شما نخواهد بود. همچنین گاها در کولرهای گازی و اسپلیت تقلبی، به جای استفاده از کمپرسورهای 24 هزار از کمپرسورهای 18 هزار و به جای 12000 از 9000 استفاده می شود. حتی ضخامت لوله مسی مورد استفاده در این کولرها، کم می باشد. البته لازم به ذکر است که این موارد از سوی شما قابل تشخیص نخواهد بود و در طول زمان متوجه این تفاوت خواهید شد. به همین دلیل می بایست کولر گازی را از مراکز معتبر خریداری کنید. روش دیگر متصل کردن آمپرمتر به دستگاه است. در کولر گازی های معمولی، با اتصال آمپر متر به دستگاه، عدد ثابتی نمایش داده می شود که با نوسانات اندکی همراه خواهد بود. اما در کولر گازی های اینورتر، آمپرمتر به طور مرتب عددهای مختلفی را نشان می دهد و این عدد در رنج ثابتی باقی نمی ماند. ضمنا خرید از مراکز نامعتبر امکان بهره گیری از اطلاعات غلط را به حداکثر می رساند و اطلاعات غلط نمی توانند راهنمای مناسبی برای انتخاب درست یک دستگاه کولر گازی باشند. همین دلایل کافیست که بدانید، باید نسبت به تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی حساسیت به خرج دهید. به منظور تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی، به طور خلاصه موقع خرید موارد زیر را مد نظر داشته باشید: برای اینکه بتوانید به راحتی کولر گازی اصلی را از تقلبی تشخیص دهید، می بایست از فروشنده بخواهید که برد الکتریکی پنل خارجی را به شما نشان دهد. این برد در قسمت کمپرسور و کندانسور قرار گرفته است. لازم است بدانید که کولر گازی های معمولی فاقد برد هستند و یا دارای بردهای ساده و ابتدایی هستند، در حالی که کولر گازی های اصلی، دارای بردهای بزرگ و با کیفیتی می باشند. ضمنا حتما دقت کنید که گاز دستگاه می بایست R410 باشد که در کولرهای تقلبی از این گاز استفاده نمی شود. غالبا در کولر گازی های کم مصرف از گاز R410a استفاده می کنند اما گاز مورد استفاده در کولر گازی های معمولی گاز R22 می باشد. همچنین لازم است تا از اصالت کمپرسور دستگاه و DC بودن آن اطمینان حاصل نمایید. برای تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی می بایست از فروشنده بخواهید تا به شما شرکتی را به منظور دریافت خدمات پس از فروش معرفی نماید. در صورتی که او از این کار سر باز زند و یا فروشگاه های معتبری را معرفی نکند، می بایست به تقلبی بودن کولر گازی که قصد خرید آن را دارید، شک کنید. بعضا برخی از فروشندگان با عنوان اینورتر بودن یک کولر گازی، اقدام به فروش نمونه های معمولی می کنند؛ اول از همه باید بدانید کولر گازی های اینورتر دارای بسته بندی های شیک و شکیلی هستند و به هیچ عنوان بسته بندی های ضعیف و غیر قابل قبولی ندارند. همچنین خوب است به جای گوش دادن به صحبت های فروشنده، برچسب فنی موجود روی کولر گازی را چک کنید. این برچسب دارای اطلاعات فنی است که می تواند مشخصه های دستگاه را به شما معرفی نماید. چنانچه عدد جریان آمپر کم باشد ( 3.2 آمپر)، دستگاه اینورترخواهد بود این در حالیست که جریان آمپر کولر گازی های معمولی 12 آمپر می باشد. دقت داشته باشید که کولرهای گازی جنرال اینورتر نیستند، اما برخی از فروشندگان آن ها را با عنوان کولر گازی های اینورتر به فروش می رسانند. اغلب کولرهای گازی جنرال تقلبی با نام های جنرال KIT یا Zh به فروش می رسند. از آن جایی که قیمت دلار با نوساناتی مواجه است، بسیاری از سودجویان به فروش کالاهای قاچاق و تقلبی ارزان قیمت رو می آورند. درست است که اغلب کولر گازی های تقلبی با نمونه های اصلی آن ها، تفاوتی در ظاهر ندارند، اما تفاوت و کیفیت هر یک از این کولرهای گازی در طول زمان مشخص خواهد شد. به همین دلیل ما پیشنهاد می کنیم کولرهای گازی را حتما از فروشگاه ها و مراکز معتبر خریداری کنید تا هزینه های گزافی را بابت محصولاتی بی کیفیت پرداخت نکنید.

علت های بوی بد کولر گازی از چیست؟

هر چه بیشتر از آغاز سال نو می گذرد، بیشتر به زمان استفاده از کولر گازی نزدیک می شویم. اما همان طور که می دانید، ممکن است این وسیله مانند هر دستگاه مصرفی دیگر با مشکلاتی مواجه شود که یکی از آن ها، بوی بدیست که گاها از کولر گازی متصاعد می شود. اما آیا می دانید علت های بوی بد کولر گازی از چیست؟ با تندیس تهران همراه باشید تا با این علل آشنا شوید. اگر شما هم حین استفاده از کولر گازی با بوی ناخوشایندی مواجه شدید، می بایست علت های بوی بد کولر گازی را جویا شوید. از آن جایی که فصل کولر گازی از راه می رسد، خوب است با این موضوع همراه شوید تا عیب یابی را به آسانی صورت دهید:
یکی از نگرانی هایی که افراد حین خرید کولرهای گازی با آن دست و پنجه نرم می کنند، تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی می باشد، چرا که بسیاری از فروشندگان سودجو، کولرهای تقلبی را به جای کولرهای گازی اصل آن هم با عناوینی مانند کولر بانه ای به خریداران می فروشند. اما نگران نباشید از آن جایی که به فصل خرید کولر نزدیک می شویم، قصد داریم در این مطلب به طور کامل به بررسی نحوه تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی بپردازیم. با ما همراه باشید. شاید از خود بپرسید که چرا می بایست نسبت به تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی حساس باشید. دلیل آن واضح است، چرا که کولرهای گازی تقلبی که اغلب به کولرهای بانه ای معروف هستند، کیفیت کولرهای اصلی را نداشته اما سودجویان بعضا این دستگاه ها را با قیمتی گزاف و هم سطح با قیمت های اصلی به شما می فروشند. مسلما هیچ کس دوست ندارد هزینه ای بابت جنس های بی کیفیت بپردازد. کولرهای بانه ای که از مرز غربی کشور وارد می شوند، نمونه های غیر اصل و تقلبی هستند که می بایست در خرید به این موضوع دقت نمایید. از سوی دیگر کیفیت محصولات بانه ای به خصوص کولرهای گازی به هیچ عنوان قابل مقایسه با محصولات اصلی و اوریجینال نیست. یعنی مطمئنا شما محصولاتی با طول عمر بالا و به صرفه ای را خریداری نخواهید کرد. یکی دیگر از معایب خرید کولر گازی تقلبی این است که این دستگاه ها فاقد گارانتی واقعی و معتبر می باشند. از آن جایی که ممکن است برای هر وسیله ای مشکلاتی به وجود آید، نداشتن گارانتی معتبر و کاربردی می تواند برای خریداران دردسر ساز شود. از طرف دیگر کولرهای بانه ای، فاقد خدمات پس از فروش هستند، یعنی معمولا پس از تحویل یا حتی نصب این کولرها و دریافت وجه؛ دیگر کسی پاسخگوی مشکلات فنی احتمالی کولر شما نخواهد بود. همچنین گاها در کولرهای گازی و اسپلیت تقلبی، به جای استفاده از کمپرسورهای 24 هزار از کمپرسورهای 18 هزار و به جای 12000 از 9000 استفاده می شود. حتی ضخامت لوله مسی مورد استفاده در این کولرها، کم می باشد. البته لازم به ذکر است که این موارد از سوی شما قابل تشخیص نخواهد بود و در طول زمان متوجه این تفاوت خواهید شد. به همین دلیل می بایست کولر گازی را از مراکز معتبر خریداری کنید. روش دیگر متصل کردن آمپرمتر به دستگاه است. در کولر گازی های معمولی، با اتصال آمپر متر به دستگاه، عدد ثابتی نمایش داده می شود که با نوسانات اندکی همراه خواهد بود. اما در کولر گازی های اینورتر، آمپرمتر به طور مرتب عددهای مختلفی را نشان می دهد و این عدد در رنج ثابتی باقی نمی ماند. ضمنا خرید از مراکز نامعتبر امکان بهره گیری از اطلاعات غلط را به حداکثر می رساند و اطلاعات غلط نمی توانند راهنمای مناسبی برای انتخاب درست یک دستگاه کولر گازی باشند. همین دلایل کافیست که بدانید، باید نسبت به تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی حساسیت به خرج دهید. به منظور تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی، به طور خلاصه موقع خرید موارد زیر را مد نظر داشته باشید: برای اینکه بتوانید به راحتی کولر گازی اصلی را از تقلبی تشخیص دهید، می بایست از فروشنده بخواهید که برد الکتریکی پنل خارجی را به شما نشان دهد. این برد در قسمت کمپرسور و کندانسور قرار گرفته است. لازم است بدانید که کولر گازی های معمولی فاقد برد هستند و یا دارای بردهای ساده و ابتدایی هستند، در حالی که کولر گازی های اصلی، دارای بردهای بزرگ و با کیفیتی می باشند. ضمنا حتما دقت کنید که گاز دستگاه می بایست R410 باشد که در کولرهای تقلبی از این گاز استفاده نمی شود. غالبا در کولر گازی های کم مصرف از گاز R410a استفاده می کنند اما گاز مورد استفاده در کولر گازی های معمولی گاز R22 می باشد. همچنین لازم است تا از اصالت کمپرسور دستگاه و DC بودن آن اطمینان حاصل نمایید. برای تشخیص کولر گازی تقلبی از اصلی می بایست از فروشنده بخواهید تا به شما شرکتی را به منظور دریافت خدمات پس از فروش معرفی نماید. در صورتی که او از این کار سر باز زند و یا فروشگاه های معتبری را معرفی نکند، می بایست به تقلبی بودن کولر گازی که قصد خرید آن را دارید، شک کنید. بعضا برخی از فروشندگان با عنوان اینورتر بودن یک کولر گازی، اقدام به فروش نمونه های معمولی می کنند؛ اول از همه باید بدانید کولر گازی های اینورتر دارای بسته بندی های شیک و شکیلی هستند و به هیچ عنوان بسته بندی های ضعیف و غیر قابل قبولی ندارند. همچنین خوب است به جای گوش دادن به صحبت های فروشنده، برچسب فنی موجود روی کولر گازی را چک کنید. این برچسب دارای اطلاعات فنی است که می تواند مشخصه های دستگاه را به شما معرفی نماید. چنانچه عدد جریان آمپر کم باشد ( 3.2 آمپر)، دستگاه اینورترخواهد بود این در حالیست که جریان آمپر کولر گازی های معمولی 12 آمپر می باشد. دقت داشته باشید که کولرهای گازی جنرال اینورتر نیستند، اما برخی از فروشندگان آن ها را با عنوان کولر گازی های اینورتر به فروش می رسانند. اغلب کولرهای گازی جنرال تقلبی با نام های جنرال KIT یا Zh به فروش می رسند. از آن جایی که قیمت دلار با نوساناتی مواجه است، بسیاری از سودجویان به فروش کالاهای قاچاق و تقلبی ارزان قیمت رو می آورند. درست است که اغلب کولر گازی های تقلبی با نمونه های اصلی آن ها، تفاوتی در ظاهر ندارند، اما تفاوت و کیفیت هر یک از این کولرهای گازی در طول زمان مشخص خواهد شد. به همین دلیل ما پیشنهاد می کنیم کولرهای گازی را حتما از فروشگاه ها و مراکز معتبر خریداری کنید تا هزینه های گزافی را بابت محصولاتی بی کیفیت پرداخت نکنید.

بوی کپک و قارچ


اگر از کولر گازی شما بوی کپک و قارچ به مشام رسید، احتمال وجود کپک در آن وجود دارد چرا که رطوبت بالا در این وسیله می تواند به راستی منجر به ایجاد کپک و قارچ در کولر گازی شود. به همین منظور می بایست این مشکل را در اسرع وقت برطرف سازید. همچنین تعویض فیلترهای مربوط به سیستم تهویه، بررسی نشتی در مجرا و برنامه ریزی های سالانه مناسب برای تمیز کردن کولر گازی می تواند بروز این مشکل را به حداقل برساند. ضمنا اگر زمین محیطی که سیستم AC در آن قرار دارد، به راحتی خاک جمع می کند، می بایست مرتبا به فکر جمع کردن گرد و غبار باشید چرا که ممکن است گرد و غبار به داخل کولر گازی کشیده شود و آن را آلوده سازد. بهترین راه برای محافظت از کولر گازی و جلوگیری از تشکیل کپک این است که از سیستم های رطوبت گیر استفاده کنید تا کولر گازی شما عملکرد بهتری داشته باشد. این رطوبت گیر مستتقیما به سیستم HVAC متصل می شود و به طور خودکار رطوبت اضافه را از هوا حذف می کند. هنگامی که خود را برای استفاده از این سیستم در فصل بهار آماده می کنید، حتما از سرویس کارها بخواهید تمامی ابزارهای تمیز سازی را با خود به همراه داشته باشند تا پاکسازی کولر گازی به خوبی صورت گیرد.

هم اکنون ثبت نام کنید
به مشاوره نیاز دارید؟