آموزش تعمیرات لوازم خانگی | پکیج دیواری | پکیج ایستاده| یخچال ساید بای ساید | کولر گازی | ماشین ظرفشویی و لباسشویی | مایکروفر | جاروبرقی | سشوار |
راهنمای شستشو در ماشین لباسشویی
11 فوریه 2020

علت خراب شدن یخچال فریزر
خراب شدن یخچال دلایل مختلفی دارد
کثیف شدن کندانسور، معیوب شدن موتور، خرابی و فرسودگی لاستیک های دور درب و باز گذاشتن درب یخچال برای طولانی مدت را می‌توان برخی از مهم ترین علت های خراب شدن یخچال است.همچنین خرابی از سیستم خنک‌ کنندگی، یخ‌زدگی، سیم‌کشی و غیره باشد.

راههای ساده برای جلوگیری و افزایش طول عمر یخچال

1. دقت کنیدمحل قرار گرفتن یخچال در کنار دستگاه‌های تولیدکننده گرما مثل اجاق گاز، پکیج آب گرمکن و شوفاژ نباشد. گرمای این وسایل موجب هدر رفتن انرژی سرمایشی یخچال و خرابی موتور آن می‌شود
2. هنگام جابجا کردن یخچال باید دستگاه را 3 ساعت پیش از حرکت دادن، خاموش کرده و اجازه دهید گاز آن از جریان بایستد
3. اگر یخچال شما دارای موتور بدون پوشش است، قسمت موتور یخچال را با جاروبرقی یا سشوار تمیز کنید البته در آموزشگاه تندیس توضیح کامل داده خواهد شد.
4. برای پیشگیری از آسیب سطح یخچال مانند خش افتادن روی در آن، همیشه از دستمال‌های ضد خش و مواد شوینده مناسب برای پوشش یخچال استفاده کنید. اگر ترجیح می‌دهید از مواد طبیعی برای شست و شوی سطح یخچال استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم نصف استکان سرکه را با یک لیوان آب مخلوط کنید و آن را برای پاکسازی سطح بیرونی یخچال به کار ببرید

ضد عفونی کردن یخچال فریزر | راهکارهای موثر تمیز کردن یخچال فریزر

5. لازم است بین دیوار و بخش پشتی یخچال حداقل 20 سانتی‌متر فاصله بگذارید تا هوای پشت دستگاه به راحتی رد و بدل شود. این جریان گردش هوا، به پیشگیری از گرم شدن موتور دستگاه کمک می‌کند
6. جهت پخش یکنواخت گاز درلوله ها دستگاه شما روی سطحی صاف و بدون شیب قرار دهید
7. مواد خوراکی و غذاهای گرم و آب جوش در یخچال، انرژی موتور دستگاه هدر می‌رود. بنابراین از این کار جدا خودداری کنید.
8. هر از چند گاهی مثلا هر دو ماه یک بار، لاستیک‌ها و درزگیرهای اطراف در یخچال به جهت پوسیدگی را چک کنید
9. بعضی از قطعات پلاستیکی موجود در یخچال به راحتی بوی مواد غذایی را به خود می‌گیرند. برای پیشگیری از این مسئله همیشه مواد غذایی را خوب بسته‌بندی و یا از ظروف در بسته استفاده کنید.
10. محل قرار گرفتن بطری‌های آب و مایعات را دقت کنید که در یخچال نباید سنگین باشند .

انواع ماشین لباسشویی

1. ماشین لباسشویی های درب از بالا معمولی (پرتابل)
2. ماشین لباسشویی درب از بالا به همراه خشک کن (دوقلو)
3. ماشین لباسشویی درب از جلو اتوماتیک

نکات مهم در زمان خرید ماشین لباسشویی اتوماتیک

1. اولین و مهم‌ترین نکته در انتخاب و خرید لباسشویی توجه به استاندارد بودن و رتبه برچسب انرژی آن است.
2. با توجه به تعداد اعضای خانواده و میزان لباسهای قابل شستشو در هر بار ظرفیت لباسشویی را انتخاب کنید

3. لباسشویی‌های تمام اتوماتیک معمولا با حداکثر ظرفیت ۵، ۶، ۷ و ۸ کیلوگرم ساخته می‌شوند و باید در انتخاب آن دقت کنید.
4. وجود برنامه‌های متنوع در ماشین لباسشویی به شما اجازه می‌دهد که برنامه شست و شو را متناسب با نوع و جنس لباس‌ها انتخاب کنید و نتیجه بهتری نصیبتان شود.
5. ورودی آب گرم و سرد و یا ورودی تک: در صورتی که محل قرار گیری ماشین لباسشویی به شیر آب گرم نزدیک باشد پیشنهاد می کنیم که دستگاههای دارای دو ورودی آب یا در اصطلاح دو شیر را خریداری نمایید.

6. سرعت خشک کن که با واحد دور در دقیقه مشخص می‌شود از دیگر مشخصه‌ها یک ماشین لباسشویی است. اگر برای خشک کردن لباس‌ها محدودیت دارید یا ترجیح می‌دهید که آن‌ها را به صورت نیمه خشک یا خشک از لباسشویی خارج کنید، بهتر است ماشین لباسشویی با دور خشک کن بیشتر انتخاب کنید.

7. در اولین روز استفاده خود با احتمال خرابی روبه رو هستند! اما نکته قابل توجه در این زمینه مدت زمان ضمانت و نوع خدمات پس از فروش است پس شما میتوانید در هنگام خرید لباسشویی به این نکته توجه کنید که درآموزشگاه تندیس تهران توضیح داده خواهد شد.
8. در موقع خرید لباسشویی توجه کنید که ماشین لباسشویی چه امکاناتی را برای شست و شو به شما می‌دهد. شستشو با آب سرد، شستشو با درجه حرارت پایین آب و امکان تعیین تعداد دور آبکشی در دقیقه از جمله امکانات مفیدی هستند که می‌توانند در کاهش مصرف انرژی موثر باشند.
9. ماشین‌هایی که دربشان در قسمت جلوی آن‌ها قرار دارد آب کمتری مصرف میکنند.

اصطلاحاتی که باید بدانید:
1. مخزن
ماشینهای ظرفشویی ارزان، دارای مخزنی از جنس پلاستیک و مدلهای گران قیمت تر، مخزنی از جنس فولاد ضدزنگ (اصطلاحا استیل) دارند. جنس استیل از زنگ زدگی، رسوب و لک شدگی جلوگیری میکند.

2. قفسه ها
شما باید این قسمت را به دقت بررسی کنید تا از مناسب بودن اندازه قفسه ها با بشقابها، عمق قابلمه ها، کاسه ها و خلاصه بیشتر ظروف خود اطمینان حاصل کنید.

3. مصرف آب
ماشینهای ظرفشویی آب زیادی مصرف میکنند که البته اگر ماشین کاملا پر باشد، مقدار آب مصرفی آن، از مقدار آبی که با شستن دستی ظرف مصرف میشود چندان تفاوتی ندارد. برای اطمینان یافتن از مقدار مصرف آب، مدلهای مختلف و مقدار مصرف آنها را با دقت بررسی کنید.

4. فیلترغذا
بعضی مدلهای ماشین ظرفشویی دارای آسیابی مخصوص هستند که خرده های غذا را آسیاب کرده و همراه با آب بیرون میفرستد. اما مدلهای دیگر این دستگاه چنین آسیابی ندارند و ظروف باید قبل از قرار داده شدن در آن با دستمالی مرطوب پاک شوند.

5. شستشوی هوشمند
بعضی مدلهای ماشین ظرفشویی دارای حسگرهایی هستند که با عبور دادن شعاع نور از میان آب و اندازه گیری شفافیت آن، میزان کثیفی آب را تشخیص داده و زمان خالی شدن و تعویض آب را مشخص میکند.

6. برنامه های شستشو
تمام ماشینهای ظرفشویی دارای سه برنامه شستشو هستند : سبک، معمولی و سنگین. برنامه های دیگر شامل شستشوی ظروف چینی/کریستال، قابلمه، خیس کردن، صرفه جویی در انرژی و شستشوی کوتاه هستند. مدلی را انتخاب کنید که بدون داشتن خواص اضافه که تنها موجب گرانتر شدن آن میشود، نیازهای شما را هم برطرف کند.

7. سوراخهای آب فشان
بازوهای شوینده ای که در دستگاه تعبیه شده اند دارای سوراخهایی هستند که آب با فشار از آن خارج میشود. سوراخهای ریزتر کار شستشو را بهتر انجام میدهند.

8. خشک کن
ماشینهای ظرفشویی دارای خشک کن، برق زیادی مصرف میکنند. اما مدلهایی که مخزن استیل دارند، به دلیل اینکه مخزن حرارت را نگه میدارد، خشک شدن عادی ظروف را تسریع میکنند.

9. مقدار صدا
ماشینهای ظرفشویی اصولا پر سرو صدا هستند که از گردش موتور، فشار آب و…ایجاد میشود. اگر دستگاهی که انتخاب میکنید دارای دیواره های عایق کاری شده باشد، صدای مزاحم آن تا حد زیادی – نه کاملا – برطرف خواهد شد.

10. نگهداری
مهمترین نکات، اول تمیز کردن فیلتر دستگاه است که باید ماهی یک مرتبه انجام شود و نکته دوم پاک کردن ظروف از غذاهای باقیمانده است.

هم اکنون ثبت نام کنید
به مشاوره نیاز دارید؟